Pressemeddelelse fra Dansk Limousine Forening

04-05-2018
Pressemeddelelse Dansk Limousine Forening 29. april 2018

Generalforsamling afholdt i Dansk Limousine Forening

Dansk Limousine Forening trak lørdag den 21. april ca. 65 deltagere til den årlige generalforsamling, som denne gang blev afholdt i Brædstrup.

De fremmødte medlemmer lyttede interesseret til beretninger fra bestyrelse og udvalg og medvirkede derefter til en god og konstruktiv debat – en debat hvor særligt alternativ afsætning af limousinekød blev drøftet.

Dagen sluttede med besætningsbesøg på Johannesminde vest for Skanderborg – en økologisk drevet bedrift med både grise og limousiner og med afsætning af kød via egen gårdbutik/webshop.

Beretninger om årets gang

Formand, Søren Grunnet, avlsudvalgsformand Lene Black Sinkjær og formand for PR- og aktivitetsudvalget, Susanne Brandt aflagde hver især beretninger for det forgangne år, mens regnskabet for 2017 blev gennemgået af sekretær Jørgen Skov Nielsen.

Dansk Limousine Forening kom ud af 2017 med et beskedent overskud på 29.202 kroner.

Fokus på afsætning af limousinekød til merpris

På generalforsamlingen blev foreningens strategi 2022 præsenteret. Særligt et punkt i den nye strategi fyldte meget i både præsentation og debat: Punktet vedr. afsætning af limousinekød til merpris, herunder fortællingen af ”De gode historier” om limousiner.

Bestyrelsen har allerede gang i at afsøge markedet for nye afsætningskanaler af limousinekødet, og har i den forbindelse været i kontakt med flere forskellige kødgrossister, supermarkedskæder og slagterier. Der arbejdes på snart at kunne lande en alternativ aftale om afsætning på både kvier og tyre.

De fremmødte medlemmer var meget positive over for, at bestyrelsen påtænker at ”satse stort”, når de gode historier om ”limousiner på græs”, ”limousiner i harmoni med den danske natur” og ”limousiner og dyrevelfærd” skal fortælles. I en tid hvor en del forbrugere fravælger, eller skærer ned på forbruget af kød, er det ekstra vigtigt at fremhæve limousinekødets kvaliteter i bred forstand til gavn for al afsætning af limousinekød.

Genvalg til bestyrelsen

Jens Thaysen, Østbirk og Susanne Brandt, Vojens blev begge genvalgt til bestyrelsen.

Øvrige bestyrelsesmedlemmer: Søren Grunnet, Billund – ikke på valg. Lene Black Sinkjær, Spjald – ikke på valg. Jan P. Jensen, Gjern – ikke på valg.

Efter generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig med Søren Grunnet som formand og Jan P. Jensen som næstformand.

Valg til udvalgene

Allan Kragh Madsen, Randers og Poul Nygaard, Ugerløse blev nyvalgt til avlsudvalget.
Camilla Toft, Nykøbing M. og Susanne Grundvad Jessen, Brørup blev nyvalgt til PR- og aktivitetsudvalget.

Bedste individafprøvede limousinetyr

Vandrepokalen til avleren af den bedst afprøvede tyr i den forgangne periode tilfaldt Svend Farsinsen, Øster Assels, for tyren Kirstensminde Lynge.

Yderligere oplysninger hos Dansk Limousine Forening:
Presseansvarlig, Susanne Brandt, mobil 24 49 83 54 - e-mail: sb@dansklimousine.dk
Læs mere på web: www.da
nsklimousine.dk

Sponsorer
15-04-2024
Dansk Limousine Forenings auktionsudvalg og bestyrelse kan se til...
14-04-2024
Den populære polo er nu igen på lager i webshoppen.  ...
11-04-2024
I sidste udgave af Limousine Nyt blev der annonceret en spændende...
02-04-2024